sobota, 15 pa藕dziernika 2022

Czwarta stancja - Paw艂a 馃彔

Moja cha艂upa c:

Piotrek ju偶 zaprezentowa艂 swoj膮 melin臋 to teraz przysz艂a kolej na mnie. Sam osobi艣cie, dosy膰 dawno pisa艂em jakie艣 posty na tym blogu, ale przez to 偶e nasze drogi troch臋 si臋 rozesz艂y to b臋d臋 zmuszony bardziej dawa膰 co艣 od siebie. Ca艂y post pisz臋 w por贸wnaniu do tego co napisa艂 Piotrek, 偶eby by艂o mniej wi臋cej tak samo. Od razu powiem, 偶e za swoj膮 stancj臋 p艂ac臋 750 z艂otych ze wszystkim. Do tego podoba mi si臋 to 偶e w艂a艣ciciel m贸wi艂, 偶e nigdy si臋 nie zdarzy艂o 偶eby media wysz艂y po za limit i by艂o trzeba dop艂aca膰. Przechodz膮c do istotnych rzeczy zwi膮zanych ze stancj膮 to internecik prezentuje si臋 nast臋puj膮co:

Szybszy ni偶 u Piotrka xD

Tak jak Piotrek, rozpisz臋 si臋 troch臋 na pewne tematy zaczynaj膮c od internetu. Net od samego pocz膮tku mnie zachwyca艂, bo ma 2 pasma nadawania i jest bardzo szybki, a jak do tej pory nie mia艂em jeszcze problem贸w z zamulaniem czy co艣. Szybko艣膰 艂膮cza wynosi chyba 100Mb/s pobierania i 30Mb/s wysy艂ania. Na samym pocz膮tku jak si臋 wprowadzi艂em, mia艂em tylko laptopa, kt贸ry m贸g艂 korzysta膰 z WiFi jak i z kabelka RJ45, bo nosz臋 go zawsze ze sob膮. Poza tym, jako艣 od paru dni jestem w posiadaniu komputerka, kt贸ry zosta艂 mi po偶yczony na czas nieokre艣lony od mojej dziewczyny. W przysz艂o艣ci powinienem napisa膰 posta o moim stanowisku. 

Natomiast, je艣li chodzi o wsp贸艂lokator贸w to jest ich 5, wi臋c razem ze mn膮 jest 6 os贸b w mieszkaniu. T艂oku jako艣 nie ma, bo ka偶dy gdzie艣 pracuje i mimo du偶ej ilo艣ci os贸b to ci臋偶ko kogo艣 spotka膰. Tak jak Piotrek tak i ja opisz臋 ka偶dego z nich... Ale zrobi臋 to w kolejno艣ci w jakiej oznaczone s膮 drzwi w mieszkaniu, gdy偶 ka偶de drzwi maj膮 literk臋. A wi臋c osoby wygl膮daj膮 nast臋puj膮co:

Wsp贸艂lokator A - Nie mam poj臋cia ile mieszka. Wiem tyle, 偶e jest hindusem i m贸wi bardzo 艂adnie po polsku. Pracuje gdzie艣 w kebabie i wydaje si臋 by膰 bardzo spoko. Nie wiem co mog臋 wi臋cej o nim napisa膰, bo jako艣 za du偶o z nim nie rozmawia艂em. Mieszka w pokoju obok mnie no i tyle.

Pok贸j B omijam, bo mieszkam w nim ja, no i co ja mog臋 o tym cz艂owieku wi臋cej napisa膰 jak jest mn膮? xD

Wsp贸艂lokator C - Praktycznie nie widzia艂em cz艂owieka na oczy, a jak ju偶 widzia艂em to nie by艂em pewien. W艂a艣ciciel tego mieszkania opowiada艂 mi 偶e ten pok贸j nale偶y do jakiego艣 ziomeczka z Warszawy, kt贸rego praktycznie w og贸le nie ma i tylko op艂aca pok贸j. 

Wsp贸艂lokator D - Ten ziomek z pokoju spod tej literki jest podobno menad偶erem w McDonald's, kt贸ry znajduje si臋 niedaleko mojego budynku. Co艣 tam kiedy艣 zamieni艂em z nim par臋 zda艅, szczeg贸lnie kiedy przychodzi艂em ogl膮da膰 mieszkanie. Strasznie zapracowany ziomek, bo co艣 kiedy艣 pods艂ucha艂em rozmow臋, 偶e czasem nocki mu si臋 trafiaj膮 i jest wyj臋ty z 偶ycia... Co艣 o tym wiem, bo sam pracowa艂em w gastro, tyle 偶e w KFC, ale ma艂a r贸偶nica my艣l臋.

Wsp贸艂lokator E - Ziomek kt贸rego najbardziej znam, bo rozmawia艂em z nim nie raz. Troch臋 m艂odszy ode mnie, bo chyba ma 22 lata. Chyba studiuje i pracuje... Fajny typek, bo doradza艂 mi w r贸偶nych sprawach zwi膮zanych z 偶yciem szczeg贸lnie na temat pracy i kszta艂cenia. I og贸lnie wspiera艂 偶eby si臋 nie poddawa膰. Ostatnio nawet da艂 mi sos 1000 wysp, bo mu co艣 w nim nie pasowa艂o, wi臋c kole偶ka jest bardzo spoko.

Wsp贸艂lokator F - Ostatni wsp贸艂lokator jaki jest w tym mieszkaniu. Za du偶o si臋 z nim nie widzia艂em, ale wiem tyle, 偶e ma pok贸j na przeciwko drzwi wyj艣ciowych i 偶e te偶 jest hindusem jak wsp贸艂lokator A i czasem widzia艂em ich robi膮cych sobie razem jedzenie. R贸偶ni si臋 od drugiego hindusa tym, 偶e cz臋sto chodzi bez koszulki, podobno s艂abo gada po polsku i chyba ma jakie艣 problemy z 偶o艂膮dkiem, bo cz臋sto s艂ysz臋 go rzygaj膮cego i charcz膮cego. Mimo wszystko wydaje si臋 by膰 spoko.

Co do w艂a艣ciciela to mog臋 napisa膰, 偶e kole艣 jest bardzo spoko. O wiele 艂atwiej za艂atwia si臋 z nim sp艂acanie czynszu, bo przelewem. Do tego - w razie jakich艣 problem贸w pomaga... Na przyk艂ad ostatnio poprosi艂em go o wymian臋 艂贸偶ka, bo poprzednie by艂o strasznie niewygodne i w nied艂ugim czasie spe艂ni艂 moj膮 pro艣b臋. Umow臋 podpisa艂em na p贸艂 roku, ale m贸wi艂 偶e co do wyprowadzki jest bardzo elastyczny, tylko wa偶ne 偶eby dawa膰 zna膰, wi臋c lubi臋 kolesia. No... Ale przejd藕my do tego jak wygl膮da m贸j pok贸j:

*Stoisz przy drzwiach i patrzysz si臋 w lew膮 cz臋艣膰 pokoju*

*Stoisz przy drzwiach i patrzysz si臋 na wprost pokoju*

*Stoisz przy kaloryferze i patrzysz si臋 na lewo od drzwi*

*Stoisz przy kaloryferze i patrzysz si臋 na prawo od drzwi*

Jak wida膰 - m贸j pok贸j nie nale偶y do jakich艣 specjalnie du偶ych. Z tego powodu 偶e jest ma艂y to i nie za bardzo chcia艂o mi si臋 ogarn膮膰 rzeczy, bo najzwyczajniej nie mam gdzie. Pod艂oga jaka艣 dziwna, bo panele wydaj膮 si臋 by膰 miejscami spuchni臋te, albo po艂o偶one na odpierdol. Jedna z rzeczy do kt贸rych m贸g艂bym si臋 najbardziej przyczepi膰 to to, 偶e 艣ciana od kuchni jest chyba zrobiona z dykty czy nie wiem czego, bo jest cienka i wszystko z kuchni s艂ycha膰, a co za tym i idzie - to i pewnie w drug膮 stron臋. Og贸lnie musz臋 przyzna膰 偶e pokoik ciasny, ale w艂asny. Teraz poka偶臋 wam reszt臋 mieszkania zaczynaj膮c od wej艣cia:

*Stoisz przy drzwiach wej艣ciowych i patrzysz si臋 na korytarz*

*Stoisz na zgi臋ciu korytarza i patrzysz si臋 na drzwi wej艣ciowe*

*Stoisz na zgi臋ciu korytarza i patrzysz si臋 w stron臋 kuchni*

*Stoisz w korytarzu i patrzysz si臋 na pierwsz膮 艂azienk臋*

*Stoisz przy mikrofal贸wce i patrzysz si臋 w stron臋 mojego pokoju*

*Stoisz przy drugiej 艂azience i patrzysz si臋 na m贸j pok贸j*

*Stoisz w drzwiach od drugiej 艂azienki i patrzysz si臋 w jej g艂膮b*

*Stoisz przy drzwiach od drugiej 艂azienki i patrzysz si臋 na pozosta艂e pokoje*

*Stoisz przy drzwiach od mojego pokoju i patrzysz si臋 na mikrofal贸wk臋*

*Stoisz w moich drzwiach i patrzysz si臋 w g艂膮b mojego pokoju*



My艣l臋, 偶e wszystko co mog艂em pokaza膰 to ju偶 pokaza艂em. Teraz co艣 bym si臋 bardziej rozpisa艂 na koniec, 偶eby to jako艣 podsumowa膰, ale nie przychodzi mi za wiele do g艂owy. Mieszanie spoko... Nawet nie jest tak brudno i 藕le. Jest usytuowane w bardzo dogodnym miejscu, bo wsz臋dzie blisko i og贸lnie jestem zadowolony. Musz臋 jeszcze wspomnie膰, 偶e wszelka chwa艂a za t膮 stancj臋 nale偶y si臋 mojej dziewczynie Ari, bo to ona mi znalaz艂a te mieszkanie. Wsp贸艂lokatorzy s膮 nawet w podobnym wieku, wi臋c nie b臋dzie problem贸w z dogadywaniem si臋 i no jestem dobrej my艣li. Na koniec zrobi臋 takie same podsumowanie jak to zrobi艂 Piotrek, 偶eby mia艂o to wszystko jaki艣 艂ad i sk艂ad. Poza tym, jak chcecie zobaczy膰 jak to u niego wygl膮da to wbijajcie >TUTAJ<. A oto podsumowanie:

Por贸wnanie obecnej stancji w stosunku do poprzedniej.

Zalety:
+ Blisko wsz臋dzie.
+ Dwie 艂azienki
+ Wi臋cej miejsca w mieszkaniu
+ 艁adne widoki, bo mieszkanie na ostatnim pi臋trze
+ Normalna kuchenka
+ Brak ha艂asu z ulicy
+ Normalniejszy w艂a艣ciciel (chyba)
+ Wsz臋dzie dobre po艂膮czenia
+ Pok贸j zamykany na klucz
+ Spoko internet
+ Wsp贸艂lokatorzy w podobnym wieku
+ Blisko do dziewczyny
+ TV w pokoju (bez kana艂贸w xD)
+ Nowy blok
+ Suszarka b臋bnowa
+ Odkurzacz
+ Szybsze po艂膮czenie do domu

Wady:
- Du偶o wsp贸艂lokator贸w
- Troch臋 ciasny pok贸j (ale jako艣 w odczuciu wi臋cej miejsca czu膰, ni偶 w pokoju z Wroc艂awia)
- Ma艂e biurko
- Cienka 艣ciana dziel膮ca m贸j pok贸j z kuchni膮, przez co jest troch臋 niekomfortowo jak kto艣 jest w kuchni
- Miasto kiboli i troch臋 strach chodzi膰 po nocy
- Niezbyt 艂adne miasto (ale ma swoje uroki)
- Mieszkanie szybko si臋 brudzi
- Kible jakie艣 dziwne
- Szybsze po艂膮czenie do domu, ale z przesiadk膮

Nie wiem czy o czym艣 nie zapomnia艂em, ale mam wra偶enie 偶e to wszystko... Najwy偶ej dodam co艣 p贸藕niej czy co艣, jak si臋 co艣 zmieni. Dlatego mog臋 si臋 odmeldowa膰. Niech jeszcze Piotrek to sprawdzi i poprawi i pora na CS'ka. (W艂a艣nie poprawi艂em i raz, 偶e m贸g艂by艣 czasem par臋 razy czyta膰 co piszesz, 偶eby wiedzie膰 jak to mo偶e brzmie膰, a dwa, 偶e co艣 do dupy robi艂e艣, bo si臋 akapity porobi艂y, a one zazwyczaj psuj膮 posta). Mam nadziej臋 偶e jako艣 u艂o偶y mi si臋 w tej 艁odzi... Pozdrawiam moj膮 dziewczyn臋 Ari <3.

Ach te krajobrazy... A偶 si臋 艂ezka w oku kr臋ci xD



Elo i do nast臋pnego ;)

8 komentarzy: