niedziela, 10 kwietnia 2016

Bezprzewodowa kamerka internetowa!

Po co płacić i bawić się z kablami?

Zanim przejdziemy do sedna sprawy, chciałbym Wam opowiedzieć jak to się stało, że wpadłem na takie proste rozwiązanie problemu braku kamerki internetowej.

Moja nudna historia

Pewnego razu, gdy rozmawiałem ze swoimi ziomeczkami, jeden z nich zasugerował, żeby zrobić wideo-konferencję. Od razu się zgodziłem, ale musiałem podczepić do kompa swoją starą kamerkę. Trochę instalowania sterowników i...
... okazało się że mam za nowoczesny system (kamerka ogarniała chyba do Win7, a ja mam Win8.1). Wiedziałem już, że z konfy będzie dupa, ale wtedy pomyślałem sobie - "Szkoda, że telefon nie może być kamerką... albo..." i postanowiłem, że coś poszukam na ten temat. Skoro już to czytacie to pewnie się domyślacie, że to "coś" znalazłem :D
Z racji, że muszę się bardzo nudzić, zaraz Wam wytłumaczę co zrobić, aby Wasz telefon był kamerką internetową.

Co zrobić?

Na początek, zanim zaczniecie cokolwiek robić, pobierzcie ze Sklepu Google aplikację o nazwie IP Webcam* >KLIK<.


Gdy już ją pobierzecie i zainstalujecie, możecie odpalić Waszą nową aplikację i pojawi się Wam takie coś:


Z tego co pamiętam to nic praktycznie nie trzeba ustawiać, ale na wszelki wypadek polecam Wam takie ustawienia video:


Kiedy już wszystko sobie poustawiacie, cofacie do strony startowej IP Webcam i zjeżdżacie na sam dół, gdzie macie napis Uruchom serwer.


Naciskacie na to, aby rozpocząć strumieniowanie video i pokazuje się wam taki ekran:


Oczywiście tu jest wszystko po polsku, więc nie potrzeba Wam nawet tego poradnika, ale jak ktoś chce wiedzieć co po kolei robić to niech wie, że teraz należy nacisnąć na napis Jak mogę się podłączyć?, i wyskoczy wam takie okienko:


Wy możecie próbować co chcecie, ale ja polecam brać opcję Połącz bezpośrednio, a następnie...


...Używam routera WiFi, dzięki czemu nikt inny nie będzie mógł przechwycić Waszego obrazu.


Gdy to już zrobicie, przepisujecie adres, który jest podany na dole ekranu (http://192...), do swojej przeglądarki.


Pojawi się wam taka oto strona, lub bardzo podobna do niej (twórca może zaktualizować stronę).


Aby zobaczyć czy wszystko działa jak należy, przy napisie Przetwornik obrazu klikacie Przeglądarka tak jak na powyższym obrazku. Po tym wszystkim, powinno pokazać się Wam takie coś:


Kiedy zobaczycie, że wszystko działa jak trzeba i obraz prawidłowo reaguje na wasz ruch smartfonem to oznacza, że DZIAŁATeraz, jeśli chcecie, aby Wasz obraz był podczas wideo-konferencji na Skype to musicie wejść w tą opcję:


Jak na to klikniecie to przeżuci Was na tą stronę:


Tam klikacie w Pobierz go tutaj. i przeżuci Was na kolejną stronę gdzie już ostatecznie będziecie mogli pobrać ten sterownik dla Windows'a.


Na tej stronie wystarczy, że klikniecie w Download i będziecie mogli zapisać instalkę sterownika na swoim dysku. Procesu instalacji nie muszę pokazywać, bo to od Was zależy gdzie chcecie zainstalować ten sterownik. Z resztą jest to tylko kwestia naciskania Next, Next... Finish. Kiedy już go zainstalujecie, otwieracie folder w którym się zainstalował i uruchamiacie plik Configure.


Gdy go uruchomicie powinno wyskoczyć Wam takie okienko:


Zamiast mojego IP, wpisujecie swoje, a /videofeed zostawiacie. Po wszystkim klikacie na Autodetect i powinno wyskoczyć Wam takie coś:


Jak u Was jest napisane to samo, oznacza to że wszystko jest git i już praktycznie macie swoją bezprzewodową kamerkę. Ale za nim to wszystko będzie działać, należy wejść w ustawienia Skype.


I tam wybrać Ogólne>Ustawienia wideo. Kiedy wszystko się Wam pokaże, wybieracie to co na obrazku poniżej:


Klikacie Zapisz i już możecie rozmawiać ze swoimi znajomymi za pomocą bezprzewodowej kamerki, którą jest Wasz smartfon :)

Podpowiedzi:
 
Dodam jeszcze, że podczas rozmowy możecie pobawić się ustawieniami w telefonie w opcji Operacje...
 

Kiedy nie chce się Wam trzymać Waszego smartfona w ręku, polecam włożyć go między słuchawki, lub wykombinować coś innego :3


 Zakończenie

Ode mnie byłoby to tyle. Mam nadzieję, że komuś w ten sposób pomogłem i w przyszłości pojawi się więcej tego typu rzeczy na naszym blogu :>
  
*Mój telefon ma root'a, także nie wiem czy na urządzeniach bez root'a wszystko może działać prawidłowo.

1 komentarz: