Klasycznie - miniaturka wzięta prosto z naszego filmu :P |
Od razu napiszemy, że jeżeli nie chce Wam się czytać to polecamy obejrzeć sobie ten filmik (wszystko jest lepiej pokazane i opisane, a ten post jest bardziej dla zasięgów):
Witamy w naszym mini poradniku, który jest dobry także dla tych, którzy chcą zacząć grać w War Thunder'a.
Na wstępie zaznaczymy, że ceny napraw pojazdów są spisane z końca marca
2023 roku i nie uwzględniają cen napraw w trybie symulacyjnym, ani
pojazdów premium (czy tam tych eventowych). Zanim przejdziemy do
porównania cen napraw dla każdej nacji - oto kilka ciekawostek, które
mogliśmy zauważyć podczas gromadzenia materiałów do tego posta:
CIEKAWOSTKA NR. 1:
Ceny samolotów na RB są znacznie droższe, niż na AB, ale za to grając na
RB zarabia się więcej kasy... I tutaj EXP jest bez zmian -
teoretycznie dla expienia lepiej grać AB, ACZKOLWIEK... Za zabicie
gracza jest więcej EXP'a na RB, niż na AB. Natomiast jeśli chodzi o exp
za rozdupcanie jednostek naziemnych to różnica jest prawie niewidoczna.
Przykładowe porównanie cen napraw na przykładzie samolotu B-29A-BN. |
CIEKAWOSTKA NR. 2:
Ceny napraw pojazdów naziemnych, są lekko mniejsze na AB, niż na RB -
jednak bez Pojazdów Przeciw-Lotniczych różnica byłaby bardziej
widoczna... Dlaczego? Ponieważ PPLotki na AB mają przeważnie o wiele
większe ceny napraw, niż na RB - szczególnie te bez namierzania
radarowego - jest tak prawdopodobnie przez wspomaganie celowania na AB. Podobnie jak przy samolotach - Za RB jest więcej kasy, a na AB
bardziej opłaca się grać dla EXP'ienia - bo dla obu trybów exp jest ten
sam... Nawet za rozwalenie innego gracza dostaje się tyle samo EXP'a.
Przykładowe porównanie cen napraw na przykładzie czołgu T95. |
Przykładowe porównanie cen napraw na przykładzie PPLotki Crusader AA Mk I. |
CIEKAWOSTKA NR. 3:
Ceny napraw helikopterów są przeważnie większe na AB, niż
na RB... Wyjątkiem są Chiny i Izrael, gdzie z tymi cenami
jest w drugą stronę... Ciężko nam stwierdzić, dlaczego twórcy gry zrobili tutaj wyjątek.
Przykładowe porównanie cen napraw na przykładzie helikoptera UH-1B (USA). |
Przykładowe porównanie cen napraw na przykładzie helikoptera SA.342L Gazelle (Chiny). |
CIEKAWOSTKA NR. 4:
Stateczki - Przeważnie im większy BR, tym
większe koszty naprawy (co oczywiste), ACZKOLWIEK czy wiedzieliście,
że ceny napraw stateczków są dosyć spore, co czyni je dobrą opcją na
dorabianie sobie pieniążka? Ceny napraw niektórych topowych stateczków
sięgają nawet 50k Srebrnych Lwów! Poza tym zachęcamy do obejrzenia naszego poradnika
związanego z zarabianiem kasy w War Thunder - >KLIK<.
Cena naprawy na przykładzie "stateczka" USS Arizona. |
Z ciekawostek to by
było tyle...
Przejdźmy teraz do głównej części posta, czyli czym
najbardziej opłacałoby się grać, żeby nie zbankrutować?
Jeżeli ktoś z Was nie czai na co się patrzy to już
wyjaśniam... Po lewej mamy tabelkę ze średnią ceną naprawy wszystkiego w
danej nacji, a po prawej tylko średnią cenę naprawy z pojazdów
naziemnych i samolotów. Przeważnie powinna nas interesować ta tabelka po
prawej, bo ludzie grają głównie samolotami i czołgami. Jak możecie
zauważyć - wszystko zostało już posegregowane. Od góry do dołu idzie
nacja, której naprawa za maszynę jest od najtańszej do najdroższej.
Warto tutaj trochę ignorować Izrael, albowiem w tej nacji pojazdy
zaczynają się od IV ERY co z automatu czyni ją najmniej opłacalną nacją
do grania na start.
Z kolei tutaj mamy
praktycznie to samo, tyle że z cenami napraw z Bitw Zręcznościowych. Jak
możecie zauważyć - najbardziej opłaca się grać ZSRR, a najmniej
Izraelem.
Damy jeszcze do porównania to jaka jest różnica między
trybami gry... Ceny napraw wszystkiego,
aż tak nas nie interesują, więc przejdźmy do porównania cen napraw
samolotów i pojazdów naziemnych.
Jak się napatrzyliście to na sam
koniec pokażemy Wam jeszcze bardziej szczegółowe sprawy związane z ceną
napraw...
USA
Zaczniemy od USA i trybu RB. W każdej
komórce jest średnia cena naprawy dla danej ERY i rodzaju jednostki.
Sądzę, że jest to wszystko w miarę zrozumiałe i czytelne, więc lecimy
dalej...
Tutaj mamy praktycznie to samo, tyle, że ceny
napraw odnoszą się do trybu Zręcznościowego. Nie ma co przy tym
siedzieć, więc pokażemy teraz porównanie tych dwóch trybów gry.
Możecie zobaczyć tutaj, o ile % średnia cena naprawa
maszyny jest tańsza na AB, niż na RB. Jak % są na minusie to znaczy, że w
tym przypadku naprawa jest droższa, niż na RB.
Niemcy
Teraz przejdziemy do Niemców i pokazujemy to samo w tej samej
kolejności... U góry są średnie ceny napraw z RB...
...średnie
ceny napraw z AB...
...i procentowe porównanie
trybów.
ZSRR
To samo z ZSRR, czyli RB...
...AB...
...i procenty, które chyba są tutaj
najciekawsze.
Wielka Brytania
Kolejna nacja, czyli
Wielka Brytania i RB...
...AB...
...i procenty.
Japonia
Teraz to samo z Japonią, czyli RB...
...AB...
...i procenty.
Chiny
Analogicznie z Chinami, także RB...
...AB...
...i procenty.
Włochy
Czas na makaroniarzy i ich średnią hawajską cenę naprawy na
RB...
...AB...
...i
procentowe porównanie.
Francja
Teraz przed nami
francuskie RB...
...francuskie AB...
...i francuskie procenty.
Szwecja
To samo ze
Szwecją i jej RB...
...jej AB...
...i jej procentami do porównania.
Izrael
I ostatnia nacja czyli Izrael, a oto RB...
...AB...
...i procenty.
W ten sposób dobrnęliśmy do końca tego posta i mamy nadzieję, że jakoś
zaspokoiliśmy Waszą ciekawość, bo sami sporo się napracowaliśmy nad tym postem (i filmem). W razie potrzeby, proponujemy zatrzymać się przy wybranym fragmencie i
niczym analny włamywacz - dokładnie go przeanalizować. Gdyby ktoś chciał się bliżej przyjrzeć danym z tabelek to odsyłamy >TUTAJ<. Także dzięki za
uwagę i CZEŚŚŚŚĆ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz